The End! - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Sophie Raijmakers - WaarBenJij.nu The End! - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Sophie Raijmakers - WaarBenJij.nu

The End!

Blijf op de hoogte en volg Sophie

17 Juni 2017 | Bonaire, Sint-Eustatius

Zaterdag 17 juni 2017 8.00 uur: Ik ben weer geland op Schiphol!
Ja echt waar, die 4 maanden zijn alweer voorbij...
Het dringt allemaal nog niet helemaal tot me door maar dit laatste reisverslag wordt weer vanuit Nederland geschreven.
De laatste weken heb ik nog optimaal proberen te genieten van alles wat Sint Eustatius te bieden heeft. Elke zaterdag natuurlijk gedoken, vrijdagavonden zoveel mogelijk wezen stappen en vooral genoten van alles en iedereen op het eiland. En daarna nog van een welverdiende vakantie op Sint Maarten!

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, ik heb gelukkig ook mijn stage gehaald en ben nu officieel afgestudeerd!
Dat voelt heel erg gek en nog niet echt maar toch is het zo, 10 juli mag ik mijn diploma op gaan halen.

Mede omdat ik toch best moe ben van de terugreis en omdat ik eigenlijk verder niet heel veel bijzonders meer heb gedaan op Sint Eustatius, wordt dit denk ik maar een kort verslag. Mijn excuses alvast hiervoor...;)

Die laatste weken op Sint Eustatius heb ik, ook om uiteindelijk mijn stage te halen, veel tijd besteed aan het afronden van verslagen en opdrachten die ik voor school moest maken. Uiteraard ben ik voor mijn ontspanning ook nog zoveel mogelijk naar Zumba geweest, want dat had ik dan vaak echt wel even nodig. Zoals gezegd was dat ook echt super leuk om te doen op Statia.
Toen kwam die dag, die ene dag, dat ik afscheid moest gaan nemen van dit prachtige eiland. Waar ik super leuke, lieve, inspirerende mensen heb mogen ontmoeten en wat een onvergetelijke indruk op mij heeft achtergelaten. Dit kleine stukje van Nederland heeft een verborgen schoonheid boven- en onderwater en voelt echt als een tweede thuis. Chantal heeft me heel erg geholpen met alles en ik ben haar heel dankbaar dat zij ooit het contact heeft gelegd met mijn school en waardoor ik nu deze kans heb gekregen. Samen met haar heb ik de woensdag voor ik donderdags vertrok nog ''mijn laatste avondmaal'' genoten en toen was het donderdag 8 juni echt zover...
Nog een laatste keer mijn koffers inpakken(dat was ik met het aantal keer verhuizen wat ik heb moeten doen wel onderhand gewend..:P) en op naar Sint Maarten.

Sint Maarten heb ik bijna helemaal kunnen zien in die 8 dagen tijd, wat ik echt super vet vind!
Ik ben op plekken geweest waar ik, als ik er alleen naartoe was gereisd, waarschijnlijk niet was gekomen maar waardoor ik wel veel meer heb kunnen zien dan alleen de toeristische plekken. Van prachtige stranden tot de onveilige buitenwijken, ik heb het mogen aanschouwen.
Daarnaast ben ik ook nog 1 dagje naar Anguilla geweest, wat op 20 minuten met de ferry van Sint Maarten ligt. Hier heb ik een heerlijk dagje strand gehad (vreselijk verbrand, echt heeeeeel erg, maar het was het waard) en ben ik helemaal tot rust gekomen.
Om de dagen daarna nog wat te chillen rond het zwembad en bij het privéstrand van het appartementencomplex, voordat ik er donderdagavond toch echt weer aan moest geloven en voor de allerallerlaatste keer mijn spullen moest pakken. Want vrijdag zou ik dan die lange terugreis naar Nederland weer gaan maken.
Gelukkig verliep dat allemaal heel voorspoedig en kan ik dus nu weer vanuit mijn eigen slaapkamer dit verhaal vertellen!

Wauw, wat was dit een ervaring!
Het klinkt heel cliché of overdreven maar dit is eigenlijk niet in een paar woorden te omschrijven. Alleen ik zal echt voelen en weten hoe het was om 4 maanden als stagiaire fysiotherapie door te brengen op Sint Eustatius. Tussendoor deze blog schrijven was zeker een leuke aanvulling, al vind ik zelf dat ik misschien nog wel wat trouwer mag zijn naar de volgers en wat vaker had mogen schrijven...
Maar goed, voor alles een eerste keer en er is één ding wat ik heel zeker weet, sinds dit avontuur ben ook ik officieel een beetje besmet geraakt met het reisvirus.
Dus meer van dit soort reisverhalen gaan er zeker weten komen!
Voor de trouwe lezers van mijn blog, super leuk en tof dat jullie de tijd namen om mijn gezannik te lezen en bedankt voor alle lieve en leuke reacties!

Ik ga jullie snel zien, aangezien ik weer in Nederland ben!
Veel liefs xxxxxxxx

  • 18 Juni 2017 - 12:10

    Peter:

    Ja Sophie alle leuke dingen gaan nu eenmaal veel te snel voorbij, maar de herinneringen blijven!
    Maar ook een prachtig eindresultaat voor je stage en natuurlijk afsluiting van de studie, top!!

  • 20 Juni 2017 - 12:31

    Oma Raijmakers:

    Bedankt voor jouw leuke verslagen
    We slaan ze op de nieuwe computer tot ziens gauw XXXXXXXX
    Gefeliciteerd we zijn heeeeeeeeeeeeel trots op je
    Kom maar gauw vertellen Oma

  • 20 Juni 2017 - 23:14

    Heidie:

    Hoi Sophie,

    Welkom thuis.
    En ook van harte proficiat met het behalen van je studie.
    Kleine meisjes worden groot!( Stiekem een beetje heimwee naar vroeger tijden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bonaire, Sint-Eustatius

Mijn eerste reis

Stage op Statia!

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2017

The End!

08 Mei 2017

Ik leef nog!

02 April 2017

Survival of the fittest!

05 Maart 2017

Starting to feel like home!

19 Februari 2017

Eerste week Statia!
Sophie

Actief sinds 11 Feb. 2017
Verslag gelezen: 1305
Totaal aantal bezoekers 7837

Voorgaande reizen:

11 Februari 2017 - 16 Juni 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: