Starting to feel like home! - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Sophie Raijmakers - WaarBenJij.nu Starting to feel like home! - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Sophie Raijmakers - WaarBenJij.nu

Starting to feel like home!

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Sophie

05 Maart 2017 | Bonaire, Sint-Eustatius

Hee hee allemaal!

Na 3 weken hier te zijn, is het wel weer tijd om jullie even een update te geven van hoe het hier allemaal reilt en zeilt.

Op stage gaat het nog steeds heel goed! Iedereen is heel aardig voor me en ze vinden het ook allemaal prima als ik steeds meer het werk doe. Hierdoor krijg ik nu ook meer patiënten voor mezelf wat het nog wat echter maakt allemaal. We zien echt heel veel verschillende klachten voorbij komen hier en ook mensen van alle leeftijden. Dat maakt het werk heel divers en leuk!
Wat ik zelf heel leuk vind, is dat we elke woensdagmiddag vanaf half 1 tot 3 uur naar een klein zwembad gaan bij de dagbesteding voor ouderen. Hier beginnen we met zwemmen met een jong meisje en vervolgens komen er 3 oudere dametjes. Vooral als zij er zijn, hebben we altijd de grootste lol. Een van hen heeft het altijd enorm druk met vertellen over van alles en nog niet zoveel eigenlijk, de helft van de tijd is ze ook vrij onverstaanbaar nog voor mij maar de manier waarop ze het vertelt, soms een beetje nukkig, is echt heel grappig!
In ieder geval is stage echt heel tof en heb ik ook echt geluk met een stagebegeleider als Chantal, die me helemaal vrij laat en me wel uitdaagt maar totaal niet pusht. Dit maakt dat het werken echt heel prettig is hier!

Ik loop natuurlijk niet alleen maar stage maar doe ook nog wel wat leuke dingen!
Zo vierde iemand van de duikschool haar verjaardag waar ik ook uitgenodigd was. Zij woont op een plek waar je echt super mooi zeezicht hebt en ik denk ongeveer de beste plek om dan ook nog de zonsondergang te bekijken. Dus we zorgden dat we er op tijd waren en zo heb ik mijn eerste echte zonsondergang gezien hier, WAUW!
Op haar verjaardag heb ik ook een leuk Nederlands meisje leren kennen dat ook stage loopt hier op het eiland. En natuurlijk waren er nog meer mensen van de duikschool en anderen, dus zo breidt mijn kringetje van mensen dat ik leer kennen zich langzaam uit.
De vrijdag erna was een White party bij The Old Gin house waar ik jullie in mijn vorige verhaal over vertelde. Het was gezellig druk, heerlijk weer en natuurlijk heerlijke cocktails, kortom het ideale recept voor een leuk feestje! Met daarnaast een hele goeie live band die zorgde voor de best passende muziek. Zo speelden ze op het laatst een nummer waarop hier in de Cariben blijkbaar een speciale dans hoort, laten we zeggen dat ik die nog even moet oefenen....Maar goed daar heb ik nog wel even de tijd voor. Heel leuk om te zien dat alle culturen zich mengen en in een groep dezelfde dans doen!
Na de white party nam Chantal me mee naar de karaoke, zoals nog op de planning stond. Ik hoefde zaterdagochtend namelijk niet vroeg op om te gaan duiken. Helaas was het die avond niet heel druk terwijl het normaal wel wat drukker is, toch was de sfeer heel knus en gezellig. Tja, er is een reden dat ik de microfoon niet zomaar pak ondanks dat het karaoke is...het is daarentegen natuurlijk hilarisch dat mensen zich niks aantrekken van wat anderen denken en dan een prachtige vertolking van ''I will always love you'' neerzetten. Jullie kunnen je misschien voorstellen dat je ''prachtig'' niet al te letterlijk moet nemen...wel heel grappig voor het publiek uiteraard!
Na de karaoke gingen we nog even een stukje verderop naar een van de grootste kroegen van het eiland, waar voor mijn gevoel dan ook heel het eiland was. Alle leeftijden, groot, klein iedereen was er. Ja, zelfs jonge kinderen liepen daar nog gewoon rond om 12 uur 's nachts. Dit gaf wel even een apart beeld maar goed het zag er allemaal wel heel gezellig uit. Toch was de manier waarop de vrouwen daar een beetje tegen de mannen aan stonden te dansen voor Chantal en mij het teken dat we maar gingen. Daar hadden we verder niet zoveel zin in op dat moment.

Zoals jullie weten, volg ik de duikcursus om mijn PADI te halen. En zo stond maandag de eerste officiële cursusdag op het programma. Nou dat was me wel een lange dag...'s morgens half 9 moest ik op de duikschool zijn en ik geloof dat het 's middags 5 uur was toen ik weer thuiskwam. Die dag hebben we twee duiken gedaan vlakbij de kust op een meter of 3 diep. Daar moesten we wat oefeningen doen onder water en vervolgens gingen we een rondje zwemmen. Weer heel veel hele mooie vissen gezien, schildpadden en koraal. Wederom echt heel gaaf! Vermoeid maar voldaan, kon ik daarna naar huis. Waarna vrijdag de tweede cursusdag op de planning stond. Overigens het is inderdaad doordeweeks, dus nu begrijpen jullie nog iets beter waarom Chantal echt een hele goeie stagebegeleider is ;) Ik krijg van haar gewoon zomaar 3 dagen vrij voor mijn cursus. Maar goed, vrijdag weer een hele dag op de planning. Qua tijd is het ongeveer hetzelfde verlopen alleen de duiken waren ditmaal niet meer vlakbij de kust maar echt in het open water. Dit betekent met een bootje de zee op en dan naar de grotere diepten. We hebben weer 2 duiken gedaan, 1 op 12 meter diepte en 1 op 9 meter diepte. En na deze duiken ben ik samen met de instructeurs en Chantal wel tot de conclusie gekomen dat ik het virus nu echt te pakken heb. Het gevoel is onbeschrijflijk maar het is zoooo ongelooflijk gaaf wat je daar allemaal kunt zien onder water. Ik voelde me net Ariël zonder staart en rood haar haha. Tussen de duiken door ben ik er helaas wel even achter gekomen dat ik op een klein bootje toch wel zeezieker kon worden dan ik van tevoren had ingeschat, maar goed dat neem ik wel voor lief!

In deze week ben ik tussendoor ook nog even verhuisd, ik moest namelijk helaas uit het appartement waar ik zat. Gelukkig heb ik vlakbij, op het Caribisch Nederlands Science Instituut een mooie en ruime kamer gevonden met eigen badkamer, wat wel heel fijn is. De keuken deel ik op dit moment nog met 1 Nederlandse jongen maar deze week komen er een stuk of 7 Amerikanen bij dus vanaf dan wordt het wel iets lastiger en drukker..Ook wel weer leuk want zo leer je weer een hoop nieuwe mensen kennen. Het komt er in ieder geval op neer dat het nu weer een beetje voelt alsof ik op kamers woon net als in Nijmegen. Uiteindelijk hoop ik nog wel te kunnen verhuizen naar mijn eindbestemming, het appartement van Chantal. Maar voor een maand is dit een prima onderkomen gelukkig!

Vrijdagavond zijn we weer naar The old gin geweest en daarna nog naar de karaoke, waar het nu ook wel wat drukker was. Aangezien bijna iedereen van de duikschool daar ook was, dus dat was weer heel gezellig! Mede omdat de dame van ''I will always love you'' ons weer vermaakte met een nog wat specialere versie van het nummer, geweldig!

Zo en toen was het alweer zondag en heb ik jullie hopelijk weer een beetje een indruk kunnen geven van hoe mijn leven op dit moment gaat op dit zonnige (meestal dan) eiland.
Waar het zo langzaam maar zeker steeds meer als thuis begint te voelen! :)

Spreek jullie snel weer! XXXX

  • 05 Maart 2017 - 19:21

    Ted Verhoeven:

    Hoi Sophie,

    Was ik na het lezen van het vorige verslag al 'n beetje jaloers, ik ga nu een opleiding zoeken zodat ik op zo'n eiland stage kan lopen. WAUW heerlijk. Fijn om te lezen dat het je goed gaat, dat je plezier maakt en er van geniet. Superleuk. Maak lekker veel foto's (je hoeft ze niet allemaal te posten hoor!), als dan je geheugen je een beetje in de steek laat (ja ik heb daar ook soms last van, dus spreek uit ervaring) heb je altijd nog een , al dan niet digitaal, steuntje.

    Work hard (niet zo daar, geloof ik ) and have fun!!

    groetjes,
    Ome Ted


  • 05 Maart 2017 - 19:53

    Marita Verhoeven:

    Hé Sophie,
    Dat jij dat dúrft, dat duiken op open zee, respect! Ik word al akelig als ik het alleen maar léés..
    het zal beslist heel mooi zijn maar ik kijk wel een natuurfilm ;-)
    Wat maak je leuke dingen mee zeg. En weer verhuisd, ik zie twee bedden op je kamer, wie weet komt daar binnenkort een leuke Amerikaan logeren, of hoef je je kamer niet te delen?
    Het leven hier is iets minder spectaculair, het regent pijpenstelen en de vooruitzichten zijn ook nat, nat, nat.
    Het nieuws momenteel draait natuurlijk allemaal om de verkiezingen van 15 maart as, maar dat is voor jou de vervanmijnbedshow natuurlijk. Oh ja en wist je dat Og3ne naar het eurovisiesongfestival gaat? De boeren hebben gekozen en nog 3 vrouwen per persoon over die mogen gaan logeren in het buitenland. Van carnaval hebben we niets gemerkt want we zaten lekker met kids en Pleun in de Eifel dat weekend, ook fijn..
    De winteropruiming is voorbij en het zomergoed hangt weer in de winkel, zo kunnen we langzaamaan weer naar de lente toeleven. Wij zijn al heel blij als het droog is en de zon af en toe een beetje wil schijnen zodat de krokusjes en narcissen heel voorzichtig hun kopjes boven de grond uit durven steken. Binnenkort lopen de bomen weer uit en zal de natuur een groot kleurenfestijn worden, kunnen we weer lekker langs het kanaal gaan wandelen zonder dat onze enkels wegzakken in de modder. Och wij zijn hier in ons kikkerlandje ook best blij met alles om ons heen, maar toch...(zucht)
    Hoor graag weer van je, toevallig nog een fotootje van die spectaculaire zonsondergang?
    xxx tante Marita

  • 05 Maart 2017 - 21:06

    Sophie:

    Ja jullie zijn natuurlijk altijd welkom hier!
    Zou het heel leuk vinden als ik jullie kon laten zien, hoe het er hier allemaal uit ziet want het is inderdaad echt prachtig!
    Zoals in een natuurfilm is eigenlijk nog wel het mooist omschreven met van die beelden waarvan je echt denkt: huh, hoe hebben ze die gemaakt?

    Gelukkig houd ik mijn kamer voor mezelf, dus dat beetje privacy heb ik nog wel!
    Treur niet, hier regent het ook al een paar dagen bijna elke dag wel een beetje en het waait al bijna de hele week best wel...maar goed het weegt gelukkig nog niet op tegen het mooie weer ;)

    Ja ik krijg er nu niet veel van mee inderdaad maar ben toch ook wel nieuwsgierig naar wat het gaat worden...van Og3ne wist ik al ja, mooi nummer maar ben toch altijd een beetje pessimistisch aangezien we 'maar'' Nederland zijn maar we zullen zien!
    Wat heerlijk! Lijkt me ook een prima onderkomen in plaats van de Carnavalsdrukte!
    En hopelijk wordt het nu dan qua weer ook eindelijk wat beter ja, dan hebben jullie ook een mooie lente!
    Ja er is toch geen betere plek dan gewoon thuis, dus zeker weten dat ik dat ook nog wel mis hoor...

    Helaas geen foto van de zonsondergang, het ging nogal snel en was eigenlijk toch te druk met zelf kijken...:P
    Sowieso moet ik inderdaad eigenlijk wel meer foto's maken want tot nu toe vergeet ik dat wel en uiteindelijk is dat zeker zonde!

    Tot snel weer en bedankt voor jullie lieve reactie!!

    xxxx

  • 10 Maart 2017 - 12:21

    Leonie:

    Hi Sophie,
    Wat heb je dat weer leuk geschreven! Lief dat je ons ook een beetje laat meegenieten op afstand. Fijn om te lezen dat je zo geniet van je stage! Aangezien m'n tablet kapot is moet ik nu op m'n telefoon die kleine letters typen; je zult begrijpen dat dit niet meevalt voor je oude tante;-) Kijken alweer uit naar je volgende verslag. Groetjes, Leonie

  • 10 Maart 2017 - 13:00

    Sophie:

    Hoii!
    Wat lief!
    Ja natuurlijk mogen jullie ook lekker meegenieten :)
    Haha nou het is best goed gegaan hoor en zo'n oude tante ben je nu ook weer niet! ;)

    Tot snel!!

  • 14 Maart 2017 - 20:26

    Josanne:

    Ooo wat een goed geschreven verhaal weer! heerlijk allemaal, fijn dat je steeds meer mensen leert kennen en lekker je eigen ding steeds meer kunt doen op stage
    Geniet ervan (en wij genieten van je verhalen!)
    Xxxx
    Trots op je

  • 14 Maart 2017 - 21:25

    Sophie :

    Dankjewel!!
    Heel lief, en ik geniet zeker!
    Tot snel xxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bonaire, Sint-Eustatius

Mijn eerste reis

Stage op Statia!

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2017

The End!

08 Mei 2017

Ik leef nog!

02 April 2017

Survival of the fittest!

05 Maart 2017

Starting to feel like home!

19 Februari 2017

Eerste week Statia!
Sophie

Actief sinds 11 Feb. 2017
Verslag gelezen: 483
Totaal aantal bezoekers 7845

Voorgaande reizen:

11 Februari 2017 - 16 Juni 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: